گالری

گالری

12 اردیبهشت 1403

07:00

mag.qpket logo
Search
Generic filters

12 اردیبهشت 1403

07:00

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

دتکتور حرارتی خطی  یا کابل LHD + استعلام قیمت

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

دتکتور حرارتی خطی یا کابل LHD اجزای جدایی ناپذیر سیستم های ایمنی هستند که برای تشخیص آتش سوزی در محیط های صنعتی، تاسیسات پتروشیمی، سکوهای دریایی و سایر مناطق خطرناک طراحی شده اند. این دتکتورها به‌طور خاص مهندسی شده‌اند تا هشدارهای اولیه در مورد خطرات احتمالی آتش‌سوزی و گاز ارائه دهند و امکان مداخله سریع و اقدامات کاهشی برای جلوگیری از حوادث و محافظت از پرسنل، دارایی‌ها و محیط زیست را فراهم کنند.

آشکارسازهای مختلفی مثل دتکتورهای شعله، دتکتورهای گاز و دتکتورهای دود در یک سیستم اعلام حریق برای تشخیص و کشف حریق مورد استفاده قرار می گیرند. دتکتورهای حرارتی نیز یکی از انواع آشکارسازها هستند که خود دارای انواع مختلفی هستند. دتکتور حرارتی خطی یا کابل LHD یکی از انواع این دتکتورها است که در این مطلب از وبلاگ کیوپیکت به بررسی آن می پردازیم.

 

دتکتور حرارتی خطی یا کابل LHD چیست؟

آشکارساز یا دتکتور حرارت خطی (Linear Heat Detector) که به عنوان کابل LHD، کابل حرارتی یا دتکتور کابلی حرارتی نیز شناخته می شود یک کابل کشف حریق تخصصی است که برای تشخیص شرایط گرما یا آتش در تمام طول آن طراحی شده است. دتکتور حرارتی کابلی شامل یک کابل یا سیم حساس به حرارت است که قادر است تغییرات دما را تشخیص داده و در صورت تجاوز از آستانه دمایی از پیش تعیین شده، با ارسال سیگنال به پنل اعلام حریق، زنگ هشدار را فعال کند.

 

انواع دتکتور کابلی حرارتی

به طور کلی سه نوع کابل حرارتی وجود دارد: دیجیتال، آنالوگ و فیبر نوری.

همچنین بخوانید: سیستم اعلام حریق چیست؟

کابل LHD دیجیتال

کابل‌ های تشخیص حرارت خطی دیجیتال به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که در صورت رسیدن به دمای خاصی، پاسخی ایجاد کنند. اگر دمای اطراف کابل به دمای هشدار برسد، دو هسته به سرعت با هم تماس پیدا کرده و زنگ هشدار را فعال می‌ کنند.

کابل LHD

با توجه به پوشش ‌های مواد و دماهای هشدار موجود، می ‌توان از این فناوری در طیف وسیعی از محیط ‌ها استفاده کرد. چنین محیط‌ های مناسبی از سردخانه ‌هایی که به دمای هشدار پایین نیاز دارند تا آشپزخانه ‌های تجاری یا محل ‌های موتور وسایل نقلیه که دمای محیط بسیار بالایی دارند، متغیر است.

درجه بالای تطبیق پذیری و سهولت استفاده آن، دتکتور حرارتی خطی دیجیتال را قادر ساخته است تا خود را به عنوان یکی از پیشروترین انواع آشکارسازهای آتش تخصصی در جهان معرفی کند.

کابل LHD آنالوگ

آشکارساز حرارت خطی آنالوگ متفاوت از تشخیص حرارت خطی دیجیتال عمل می‌کند، زیرا می‌تواند شرایط آتش‌سوزی یا گرمای بیش از حد را شناسایی کند و قبل از اینکه کابل تشخیص آسیب ببیند، زنگ هشدار را راه‌اندازی می‌کند و در نتیجه در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند. همچنین انعطاف پذیری بیشتری را برای کاربر نهایی فراهم می کند زیرا هیچ دمای هشدار از پیش تعیین شده ای برای طول کابل تشخیص وجود ندارد. درعوض، کاربران می توانند دمای زنگ مورد نظر را از بین دمای موجود در واحد کنترل همراه در هنگام نصب انتخاب کنند.

کابل حرارتی

سیستم های تشخیص حرارت خطی آنالوگ شامل یک واحد کنترل یا رابط، یک منطقه از یک کابل تشخیص حرارت خطی آنالوگ چهار هسته ای و یک واحد انتهای خط است. سیستم آتش سوزی یا شرایط گرمای بیش از حد را با اندازه گیری مداوم تغییرات مقاومت الکتریکی در طول کابل تشخیص شناسایی می کند. هنگامی که مقاومت در امتداد کابل به زیر آستانه تنظیم شده، که توسط دمای زنگ مورد نظر تعیین می شود، زنگ هشدار فعال می شود.

 

دتکتور حرارتی فیبر نوری

سیستم فیبر نوری با تکنولوژی پیشرفته و فیبرهای نوری با قابلیت اندازه گیری نوسانات دما طراحی شده است. سیستم فیبر نوری که از نظارت زمان واقعی و گزارش مداوم دما تشکیل شده است، حفاظت و دقت بالایی را در مناطق بزرگ و فواصل طولانی ارائه می دهد. این کابل با حساسیت بالا و تجهیزات نظارتی پیشرفته، ایمنی و قابلیت اطمینان را بهبود می بخشد، آلارم های کاذب را کاهش می دهد و زمان پاسخ دستگاه هشدار و سرکوب را افزایش می دهد.

سیستم های تشخیص فیبر نوری که قادر به تشخیص نوسانات دمای محیط و همچنین افزایش گازها و اجسام هستند، می توانند نظارت دقیقی را در سیستم های تونل، راه آهن و غیره ارائه دهند.

مزایا کابل حرارتی

سیستم دتکتور حرارتی خطی چندین مزیت دارد که عبارتند از:

  • کابل حسگر حرارتی خطی یک منبع بدون درز از تشخیص گرمای موثر را فراهم می کند که تا 10000 فوت را پوشش می دهد و حداکثر محافظت را ارائه می دهد.
  • کابل سنجش حرارت خطی چندین سال دوام می آورد و دوام خود را حفظ می کند.
  • به راحتی با ماژول های مختلف سیستم اعلام حریق ادغام می شود.
  • گزینه ای برای ترکیب یک یا چند هشدار دما در یک منطقه حفاظت شده ارائه می دهد.
  • پوشش مداوم حسگر از هشدارهای کاذب که در سیستم های دیگر رایج است، جلوگیری می کند.
  • هزینه‌های نصب و مصالح نسبت به سیستم ‌های تشخیص حریق سنتی ارزان ‌تر است.

 

بازه تشخیص دما 

سیستم دتکتور حرارتی خطی دما ثابت از دو هادی عایق مجهز به حسگرهای حرارتی دیجیتال تشکیل شده است. این سنسورها برای تشخیص تغییرات دما در محدوده مشخصی طراحی شده اند که معمولاً بین 155-356 فارنهایت یا 68-180 سانتیگراد است. هنگامی که دمای نامی فراتر رفت، زنگ هشدار فعال می شود.

علاوه بر این، فناوری این سیستم قادر است هم محل زنگ هشدار و هم علت را شناسایی کند. به عنوان مثال، آسیب فیزیکی به سنسورهای حرارتی نشان دهنده مشکل سیستم است، در مقابل یک اتصال کوتاه واقعی در سیستم ناشی از گرمای بیش از حد.

با این نوع سیستم، انواع مختلف ژاکت موجود است که آن را در محیط‌ ها و کاربردهای مختلف از جمله سردخانه، مناطق بیرونی و همچنین محیط ‌های شیمیایی یا UV مفید می ‌سازد.

 

 

کاربردهای رایج کابل LHD

تطبیق پذیری سیستم های LHD آنها را برای مناطق بزرگ و کوچکی که نیازهای فیزیکی و خطرات بالایی دارند، ایده آل ساخته است. به عنوان مثال، اجرای کابل مجهز به حسگر در کل انبار یا محل ذخیره سازی، در مقایسه با نصب چندین دستگاه حرارتی، محافظت بهتری را ایجاد می کند. یک سیستم دتکتور حرارتی خطی در طیف وسیعی از محیط‌ های تجاری و صنعتی سودمند است از جمله:

  • انبارها
  • سوله های بزرگ
  • تونل ها
  • خطوط لوله
  • سردخانه ها
  • مخازن نفت گاز و پتروشیمی
  • معادن
  • دستگاه های چاپ
  • تاسیسات تولید برق که خطرات خاصی از جمله برق آبی، انرژی هسته ای و سوخت های فسیلی را در بر می گیرد.
  • مشاغل ساختمانی
  • صنایع حمل و نقل مانند مترو، فرودگاه، پارکینگ، پله برقی و سیستم ریلی.
  • واحدهای خود ذخیره سازی
  • سیستم های نقاله
  • مبدل ها

 

 استعلام قیمت دتکتور حرارتی خطی

برای دریافت لیست قیمت کابل حرارتی پس از ثبت نام در سامانه تخصصی کیوپیکت و انتخاب محصولات مورد نظر نسبت به درج استعلام قیمت اقدام فرمایید. همکاران ما در کیوپیکت در کمتر از 24 ساعت لیست قیمت نمایندگان فروش و تامین کنندگان عضو سامانه را به شما اعلام خواهند کرد.

 
پست های اخیر
پیشنهاد میکنم بخوانید
دیدگاه
دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشترک گذاری