گالری

گالری

6 اردیبهشت 1403

04:06

mag.qpket logo
Search
Generic filters

6 اردیبهشت 1403

04:06

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب MDP چیست و چه کاربردی دارد؟

پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب MDP چیست و چه کاربردی دارد؟

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

آیا تا حالا برایتان اتفاق افتاده که تکه ای پلاستیک یا فلز را در یک بسته بیسکویت یا پفک یا حتی آب میوه پیدا کنید؟ این تکه پلاستیک یا فلز ممکن است بخشی از ابزارهای مورد استفاده کارگران یا قطعه ای از دستگاه بسته بندی باشد که شکسته و داخل مواد در حال تولید گردیده است. تشخیص فلزات با اشعه ایکس آسان است اما سال‌ ها بود که برای تشخیص ذرات و تکه های پلاستیک جدا گشته از برخی ابزارهای خط تولید و بسته بندی مثل قالب ها یا کاترها در صنایع غذایی و دارویی راهی وجود نداشت. اما حالا با ابداع پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب یا همان پلاستیک های MDP این مشکل رفع گردیده است.

اهمیت ردیابی ذرات پلاستیک در صنایع

 

برای یک شرکت، پیامدهای منفی آلودگی مواد غذایی یا دارویی بسیار زیاد است. به عنوان مثال، اگر یک ذره فلزی به طور تصادفی روی خط تولید یا حتی مستقیماً در یک محصول غذایی بیفتد، سلامت مشتری در خطر است و تصویر برند شرکت ضربه بزرگی خواهد خورد.

 

بنابراین برای کارخانه‌های حیاتی مثل تولید مواد غذایی و دارویی، دستیابی به فلزیاب ‌هایی ضروری است که بتوانند حتی کوچکترین ناخالصی فلزی را در خط تولید تشخیص دهند و جدا نماید. اما اگر ناخالصی یک ذره فلزی نباشد، بلکه یک ذره پلاستیکی باشد، چه؟ اینجاست که نسل جدید پلاستیک ها یعنی همان پلاستیک ‌های MDP یا پلاستیک‌ های قابل تشخیص فلز وارد میدان می ‌شوند. این دسته از پلاستیک ‌ها خواص منحصر به فردی دارند.

 

پلاستیک MDP

 

 

MDP یا پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب چیست؟

 

MDP مخفف عبارت Metal Detectable Plastic به معنای پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب است.  پلاستیک قابل تشخیص فلز را می توان با فلزیاب های صنعتی استاندارد تشخیص داد.

 

پلاستیک‌ های MDP حاوی افزودنی‌های مبتنی بر فلز هستند که باعث می شود، پلاستیک توسط فلزیاب ‌های صنعتی شناسایی شود، بدون اینکه ویژگی ‌های خود پلاستیک تغییر کند.

 

اگر قطعه ای از پلاستیک قابل تشخیص فلزی شل شود و به طور تصادفی به خط تولید بیفتد، ناخالصی به سرعت توسط فلزیاب جدا می شود، بنابراین از فرآیند گران قیمت جمع آوری محصولات، شکایات حقوقی مصرف کنندگان، جرایم سازمان های بازرسی و لطمه به اعتبار برند جلوگیری می گردد.

 

پلاستیک‌ های قابل تشخیص فلز حاوی مقدار کافی افزودنی فلزی هستند تا اطمینان حاصل گردد که در خط تولیدهای حساس مثل مواد غذایی و دارو، یک فلزیاب می‌تواند آنها را رهگیری نماید.

 

مدت ها بود که در برخی صنایع حیاتی مثل غذا و دارو، ورود ناخواستۀ قطعات ریز و درشت پلاستیکی ابزارها به داخل مواد تولیدی یک چالش عمده به حساب می آمد. تا اینکه ابداع MDP ها این چالش را رفع کرد.

 

کاربرد پلاستیک های MDP

 

پلاستیک قابل تشخیص فلزی MDP در بخش های غذایی و دارویی و برخی تجهیزات حفاظت فردی با رعایت استانداردهای ایمنی در صنعت استفاده می شود. بسیار مهم است که محصولاتی که در کارخانه ها تولید می شوند، بهترین کیفیت و کاربرد را در اختیار مصرف کننده نهایی قرار دهند. برای حفظ این کیفیت، آنها همچنین باید مطمئن شوند که از مواد، ابزار و تجهیزات خوب استفاده می کنند. ورود هر پلاستیک یا قطعه فلزی به فرآیند تولید و ورود به محصول نهایی که آماده ارسال است می تواند مشکلات جدی ایجاد کند.

 

کاتر تیغه مخفی MDP مارتور با پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب
پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب به تضمین تولید، پردازش و بسته بندی مواد غذایی ایمن توسط کارخانه های فرآوری مواد غذایی کمک می کند.

 

 

پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب به تضمین تولید، پردازش و بسته بندی مواد غذایی ایمن توسط کارخانه های فرآوری مواد غذایی کمک می کند. با جایگزینی قطعات پلاستیکی بدون افزودنی با قطعات فلزی قابل تشخیص، می‌توانیم خطر لغزش یک آلاینده یا تکه پلاستیک از میان شکاف‌ ها و راه‌ یابی به خط تولید و داخل محصول غذایی یا دارویی مورد نظر را به حداقل برسانیم.

 

پلاستیک های قابل تشخیص با فلزیاب در چه تجهیزاتی به کار می رود؟

 

پلاستیک های قابل تشخیص با فلزیاب MDP عمدتاً در قطعات و محصولات برای صنعت تولید و بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از تجهیزاتی که پلاستیک قابل تشخیص فلزی در آنها مورد استفاده قرار می گیرند، عبارتند از:

 

      • اجزای تجهیزات پردازش مواد غذایی، مانند پاروهای مخلوط کن

      • اجزای تجهیزات جابجایی مواد، مانند زنجیر نقاله و قیف مواد

      • ابزار اندازه گیری مواد غذایی، مانند قاشق های دستی و پیمانه های اندازه گیری

      • محصولات دستکاری مواد غذایی، مانند کاتر، بیل، لیسه و قالب

      • تجهیزات بسته بندی و نگهداری مواد غذایی مانند پالت

     

    پلاستیک های MDP به متخصصان صنعت اجازه می دهند تا از فلزیاب ها برای کاهش خطر آلودگی مواد غذایی به پلاستیک ناشی از ابزار و تجهیزات شکسته یا فرسوده استفاده کنند. علاوه بر این، آنها به کاهش وزن و یا انتشار صدا در مقایسه با اجزای فلزی کمک می‌کنند.

     

    کاتر تیغه مخفی مارتور

     

     

    مزایای پلاستیک قابل تشخیص فلز MDP چیست؟

     

    جایگزینی قطعات پلاستیک قابل تشخیص با فلزیاب با قطعات فلزی اغلب می تواند سرعت تولید را بهبود بخشد و عمر تجهیزات را افزایش دهد. تقاضا برای پلاستیک‌های MDP قابل تشخیص فلز به ‌عنوان جایگزینی برای قطعات فلزی به سرعت در حال رشد است، زیرا علاوه بر کاهش مشکلات مربوط به مسئولیت و تهدیدات آلودگی محصول، مقاومت در برابر سایش و ویژگی‌های لغزشی عالی را ارائه می‌ دهند.

     

    برخی از مزایای استفاده از پلاستیک های MDP عبارتند از:

     

        • قابلیت ردیابی و تشخیص با فلزیاب

        • دید با اشعه ایکس

        • مقاومت بالا در برابر سایش

        • مقاومت بالا در برابر ضربه

        • خود روانکاری

        • ضد آب و کثیفی

        • مقاومت در برابر اسید

        • مقاومت در برابر خوردگی

        • لرزش کم و میرایی صدا

        • مقاومت شیمیایی

        • سبکی وزن

        • اثربخشی در کاهش هزینه

        • مناسب بودن برای دماهای پایین

       

      همچنین در بسیاری از موارد پلاستیک قابل تشخیص فلز در ابزارها و تجهیزات حفاظت فردی و دیگر وسایل می تواند صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها به دلیل موارد زیر ایجاد کند:

       

          • کاهش فرآیندهای آلوده

          • بهبود مقاومت در برابر ضربه و شکستگی کمتر

          • کاهش زمان برای افزایش بهره وری

          • کاهش مصرف انرژی به دلیل اجزای سبک تر سیستم

          • افزایش چرخه عمر تجهیزات به دلیل مقاومت بالا در برابر سایش

         

        ابداع فناوری برش ایمن با پلاستیک های قابل ردیابی

         

        یکی از ابزارهای بسیار پر کاربرد در صنایع غذایی و داروی کاترها یا ابزارهای برش هستند. کاترها معمولا دارای چندین قطعه پلاستیکی هستند. تخریب و تفکیک این قطعات و ذرات آن یکی از منابع اصلی ورود پلاستیک ها به داخل بسته های مواد غذایی و دارویی بود. به همین دلیل، شرکت Martor یک راه حل هوشمندانه برش ایمن با استفاده از پلاستیک قابل تشخیص فلزی (MDP) ایجاد کرد.

         

        ابزار برش ایمن برند MARTOR
        برند Martor یک تولید کننده پیشرو در تولید کاتر ایمن چاقویی، کاتر ایمن تیغه کوتاه و کاتر ایمن تیغه مخفی با استفاده از پلاستیک MDP است.

         

         

        ابزارهای برش ایمن شرکت مارتور به گونه ای تولید گردیده اند که اشعه ایکس فلزیاب به راحتی می تواند ذرات پلاستیکی ناخواسته را تشخیص دهد. این ذرات ممکن است به دلیل جابجایی دستی یا هر فرآیند برشی وارد فرآیند تولید شوند. این برش ‌ها با درک نیاز صنایع و در عین حال حفظ بالاترین استانداردهای ایمنی ممکن طراحی و توسعه یافته ‌اند.

         

        کاترهای MDP ضرورت حیاتی برای صنایع غذایی و دارویی

         

         برند Martor یک شرکت پیشرو در تولید کاتر ایمن چاقویی، کاتر ایمن تیغه کوتاه و کاتر ایمن تیغه مخفی با استفاده از پلاستیک MDP است.

         

        با توجه به فناوری MDP Martor، حتی اگر قسمت کوچکی از یک کاتر وارد فرآیند تولید شود، فلزیاب ‌های موجود یا دستگاه‌ های اشعه ایکس شما می‌ توانند آنها را شناسایی نمایند و فوراً فرآیند را متوقف کنند. بنابراین، استفاده از این کاترها شما را از پیامدهای بسیار منفی و زیان بار ورود ذرات و قطعات پلاستیک به داخل محصولات غذایی و دارویی در امان نگه می دارد.

         

        برای استعلام قیمت و خرید بی واسطه انواع کاتر MDP، و سایر تجهیزات ایمنی، تجهیزات حفاظت فردی، تجهیزات سیستم F&G، اعلام حریق و اطفای حریق به سامانه تخصصی کیوپیکت مراجعه نمایید.

        پست های اخیر
        پیشنهاد میکنم بخوانید
        دیدگاه
        دیدگاه
        2 پاسخ
        دیدگاهتان را بنویسید

        نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

        اشترک گذاری