گالری

گالری

9 اردیبهشت 1403

10:37

mag.qpket logo
Search
Generic filters

9 اردیبهشت 1403

10:37

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
دتکتور دود ؛ برندهای معروف + لیست قیمت

برندهای معروف دتکتور دود + لیست قیمت

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

دتکتور دودی که هشدار دهنده دود نیز شناخته می شود، به عنوان یکی از انواع آشکارسازهای اعلام حریق دستگاهی است که برای تشخیص وجود دود در یک ساختمان یا فضای بسته طراحی شده است. آشکارسازهای دود معمولاً به عنوان بخشی از سیستم اعلام حریق استفاده می‌شوند و اغلب در خانه ‌ها، ساختمان ‌های اداری، تجاری و مراکز صنعتی نصب می‌شوند تا هشدار اولیه آتش ‌سوزی را ارائه دهند.

 

برخی افراد دتکتور دودی را با سیستم اعلام حریق اشتباه می گیرند. این دو کاملا باهم متفاوتند و ما قبلا در مطلب دتکتور دودی چه تفاوتی با سیستم اعلام حریق دارد؟ این تفاوت ها را بررسی کردیم.

 

فردی در حال نصب دتکتور دودی

 

انواع سنسورهای دتکتور دود

دتکتورهای دودی معمولا با استفاده از یکی از دو نوع حسگر کار می کنند: یونیزاسیون یا فوتوالکتریک. آشکارسازهای دود یونیزان از مقدار کمی مواد رادیواکتیو برای یونیزه کردن هوای داخل آشکارساز استفاده می کنند. هنگامی که دود وارد دتکتور می شود و فرآیند یونیزاسیون را مختل می کند، آشکارساز زنگ خطر را به صدا در می آورد.

آشکارسازهای دود فوتوالکتریک از یک منبع نور و یک حسگر حساس به نور برای تشخیص دود استفاده می کنند. هنگامی که دود وارد آشکارساز می شود و پرتو نور را مسدود می کند، آشکارساز زنگ خطر را به صدا در می آورد.

انواع دتکتورهای دود بر اساس عملکرد و پروتکل های ارتباطی

انواع مختلفی از دتکتورهای دود بر اساس عملکرد و پروتکل ارتباطی آنها وجود دارد. شاخص انواع مذکور عبارتند از:

آشکارسازهای دود آدرس پذیر

دتکتورهای دود آدرس پذیر بخشی از یک سیستم اعلام حریق آدرس پذیر هستند. هر آشکارساز دود آدرس پذیر دارای یک آدرس منحصر به فرد است و سیستم می تواند دتکتور خاصی را که فعال شده است شناسایی کند. این امکان، شناسایی دقیق تری از محل آتش سوزی را فراهم می کند.

دتکتورهای دود متعارف

آشکارسازهای دودی متعارف بخشی از یک سیستم اعلام حریق متعارفی هستند. آنها در زون ها سیم‌ کشی می ‌شوند و هنگامی که یک دتکتور در یک زون خاص فعال می‌شود، زنگ هشدار را برای آن منطقه ایجاد می‌کند. سیستم ‌های متعارف نسبت به سیستم‌ های آدرس‌ پذیر ارزان ‌تر هستند، اما انواع آدرس پذیر در شناسایی محل آتش ‌سوزی دقیق ‌تر هستند.

 

انواع آشکارسازهای دود

 

دتکتورهای دود هوشمند

دتکتورهای دود هوشمند (Intelligent smoke detectors) پیشرفته تر از دتکتورهای دود معمولی هستند. آنها از ریزپردازنده‌ ها برای تجزیه و تحلیل داده ‌های حسگر دود و تشخیص دقیق‌ تر دود و آتش استفاده می ‌کنند.

آشکارسازهای دود بی سیم

دتکتورهای دود وایرلس (Wireless smoke detectors) برای ارتباط بی سیم با یک کنترل پنل مرکزی طراحی شده اند. آنها اغلب در ساختمان هایی که نصب سیم کشی آنها دشوار است، مانند ساختمان های تاریخی یا ساختمان هایی با مقدار زیادی بتن یا فولاد استفاده می شود.

دتکتورهای دودی خودکفا (مستقل)

دتکتورهای دود خودکفا (Self-contained smoke detectors)، واحدهای مستقلی هستند که نیازی به تابلوی کنترل مرکزی ندارند. آنها یک آلارم داخلی دارند که با تشخیص دود به صدا در می آید.

دتکتور دود با سنسور دوگانه

این آشکارسازهای دود از هر دو سنسور یونیزاسیون و فوتوالکتریک برای تشخیص انواع آتش سوزی و تشخیص مطمئن تری استفاده می کنند.

آشکارسازهای دود مکشی

دتکتورهای دود مکشی از یک فن برای کشیدن هوا به داخل واحد استفاده می کنند تا در آنجا برای وجود ذرات دود آنالیز شود. آنها اغلب در مناطقی که تشخیص زودهنگام حیاتی است، مانند مراکز داده یا موزه ها استفاده می شود.

هر نوع دتکتور دود مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب نوع استفاده از آن به عواملی مانند اندازه و چیدمان ساختمان، میزان حساسیت مورد نیاز و بودجه سیستم اعلام حریق بستگی دارد.

 

تشخیص دهنده دود

 

برندهای معروف دتکتور دود خارجی

ما قبلا در وبلاگ کیوپیکت برندهای برتر دتکتور دود در سال 2022 را بررسی کردیم. از برندهای معروف خارجی دتکتور دود در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برندهای معروف دتکتور دود ایرانی

از برندهای معروف دتکتور دود ایرانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

دریافت لیست قیمت انواع برندهای معروف دتکتور دود از سامانه کیوپیکت

کیوپیکت اولین سامانه تخصصی و بازار آنلاین خرید و فروش تجهیزات آتش نشانی، سیستم های اعلام و اطفای حریق، سیستم F&G، پوشش ضد حریق، درب های ایمنی و تجهیزات حفاظت فردی می باشد. این سامانه امکان بررسی ویژگی های هزاران کالا در این زمینه، مقایسه و دریافت پیشنهاد فنی آنلاین آنها را فراهم کرده است.

امکان خرید با کمترین قیمت یکی از ارزش های پیشنهادی اصلی این سامانه است. برای دریافت استعلام قیمت انواع تجهیزات مذکور از جمله انواع دتکتور دود کافی است با ثبت نام در سامانه تخصصی کیوپیکت نسبت به درج استعلام قیمت اقدام فرمایید. در کمتر از 24 ساعت لیست قیمت کالاهای انتخابی که از طرف تامین کنندگان و فروشنگان عضو سامانه ارائه شده در پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود.

 
پست های اخیر
پیشنهاد میکنم بخوانید
دیدگاه
دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشترک گذاری