گالری

گالری

10 فروردین 1403

16:00

mag.qpket logo
Search
Generic filters

10 فروردین 1403

16:00

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
پیشنهاد فنی

پیشنهاد فنی مناقصه چیست و چه اهمیتی دارد؟ + دریافت پیشنهاد فنی آنلاین

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

شرکت در مناقصات نیازمند تهیه و ارائه اسناد و مدارک مختلف است. یکی از مهمترین بخش های اسناد مناقصه پیشنهاد فنی یا همان تکنیکال آفر Technical Offer یا تکنیکال پروپوزال Technical Proposal است که در این مطلب از وبلاگ سامانه تخصصی کیوپیکت به بررسی چیستی، اهمیت و روش تهیه آن می پردازیم. در نهایت راهی بسیار ساده و سریع را برای تهیه پیشنهاد فنی مناقصات مربوط به پروژه های حوزه ایمنی، اعلام و اطفای حریق و سیستم های پایش گاز و آتش معرفی می کنیم.

 

پیشنهاد فنی مناقصه چیست؟

 

پیشنهاد فنی که در زبان انگلیسی اغلب از Technical Proposal و گاهی از Technical Offer به عنوان معادل آن استفاده می شود عبارت از یک سند و برگه از اسناد مناقصه است که شامل کلیه اطلاعات و ویژگی های تجهیزات، محصولات یا دستگاه های مورد استفاده از جمله مدل، شماره قطعه، نام شرکت سازنده، جزئیات مشخصات فنی، تعداد مورد نیاز، گواهینامه ها و استاندارهای مرتبط و موارد مشابه دیگر است. پروپوزال فنی نوعی سند است که جزئیات دقیق یک محصول یا خدمات پیشنهادی را مشخص می کند.

پیشنهاد فنی در بخشنامه مناقصه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در بند 1-3-3 با عنوان “پیشنهاد فنی مناقصه گر” به عنوان مدرکی با همین عنوان معرفی شده که مناقصه گر همراه با برگ پیشنهاد مناقصه ارائه می دهد، به همان گونه که در اسناد مناقصه آمده است.

بر اساس بند 9-5 بخشنامه مذکور پیشنهاد فنی شامل شرح تفصیلی پیشنهاد برای مشخصات فنی تجهیزات، سازمان و روش اجرای کارهای موضوع مناقصه و نیز سایر اطلاعات فنی از قبیل بروشورها و جزئیات دیگری از مصالح، تجهیزات، لوازم یدکی و تکنولوژی های ویژه است.

به عبارت دیگر، پیشنهاد فنی عبارت از یک زبان فنی و استاندارد جهت تشریح و شفاف سازی نحوه تولید یا تامین کالا، محدودیت های احتمالی تولید و مشخصات نهایی قطعه تحویلی است.

پیشنهاد فنی در پاکت “ب” قرار می گیرد و از لحاظ تعیین نتیجه مناقصه و موفقیت در انجام آن بسیار مهم و تاثیرگذار است.

 

اهمیت برگه Technical Proposal در مناقصات

 

برگه پیشنهاد فنی مناقصه از دو جهت بسیار حایز اهمیت است:

اول: اگر پیشنهاد فنی که در پاکت ب قرار دارد، کامل و مطابق با شرایط مندرج در اسناد مناقصه گزار نباشد، رد می گردد که به معنای حذف مناقصه گر از فرآیند مناقصه است.

دوم: دلیل دیگر اهمیت تکنیکال پروپوزال آن است که همان چیزی که در آن برگه آورده اید معیار محاسبه قیمت و پیشنهاد مالی شما خواهد بود. و از طرف دیگر اگر در مناقصه برنده شدید، برگه مذکور مبنای توافق شما با کارفرما برای اجرا، تولید یا تامین خواهد بود و متعهد خواهید بود که دقیقا به آن عمل نمایید.

نوشتن یک پروپوزال فنی مستلزم درک عمیق راه حل پیشنهادی، مشکلات اصلی و در نهایت، مخاطبان شما است.

 

ویژگی های یک پروپوزال فنی خوب

 

در نگارش فنی، نوشتن محتوای یک پروپوزال می تواند طاقت فرسا و وقت گیر باشد، مخصوصا اگر پیش زمینه فنی نداشته باشید.

با این حال، یک پروپوزال موفق زمانی که به خوبی انجام شود می تواند منجر به یک پروژه و یا مشتری جدید شود.

پیشنهادهای فنی اغلب برای پروژه های خاص طراحی می شوند و برای موفقیت باید جامع باشند.

علاوه بر تشریح عناصر اصلی پروژه، یک پیشنهاد فنی باید شامل شواهد پشتیبان مانند داده‌ های حاصل از مطالعات تحقیقاتی یا گزارش ‌های کارشناسان صنعت نیز باشد.

با استفاده از داده ‌ها و تجربه حرفه ‌ای به روشی دقیق، یک پیشنهاد فنی محصولات و ابتکارات را معرفی می‌کند و همچنین توضیح می‌دهد که چگونه به مشکل کارفرما و برنامه اجرایی شرکت رسیدگی می‌کنند.

در حالی که این نوع پیشنهاد اغلب مختصر است، اما تهیه می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد.

هنگام نوشتن، به یاد داشته باشید که پروپوزال باید یک محصول پیچیده را با عبارات نسبتاً ساده توضیح دهد.

اغلب، پیشنهادهای فنی توسط یک درخواست برای پیشنهاد  (Request For Proposal) (RFP) از سوی کارفرما یا ذینفع بالقوه هدایت می شود.

نویسنده پروپوزال از دستورالعمل های موجود در RFP برای ارائه یک پیشنهاد فنی استفاده می کند که الزامات پروژه خاص را برآورده می کند و توضیح می دهد که چگونه سازمان شما می تواند این نیازها را رفع نماید.

 

سامانه تخصصی کیوپیکت اولین و تنها مرجع دریافت پیشنهاد فنی آنلاین

 

تهیه و تنظیم تکنیکال پروپوزال یک کار فنی و دقیق است. از یک طرف، هرگونه اشتباه در این مسیر می تواند منجر به رد در مناقصه یا مشکلات بعدی در اجرای تعهدات اجرایی گردد.

از طرف دیگر، تهیه دقیق مشخصات و ویژگی های فنی تمام تجهیزات مورد نیاز پروژه، زمان و انرژی زیادی از شما می برد.

 

 

به دلایل فوق بررسی دیتاشیت محصولات در وبسایت ‌های تولیدکنندگان تجهیزات ایمنی و اعلام و اطفای حریق، برای استخراج مشخصات فنی مورد نیاز هر پروژه خاص، همواره برای مهندسان و متخصصان این حوزه فرآیندی پیچیده، دشوار و زمان بر بوده است.

اما سامانه کیوپیکت با آرشیو اطلاعات هزاران کالای این حوزه در بستر آنلاین، استخراج مشخصات و تهیه پروپوزال ‌های فنی را به فرآیندی سهل و سریع بدل ساخته است.

 

چگونه از سامانه کیوپیکت پیشنهاد فنی آنلاین دریافت کنیم؟

 

برای دریافت پروپوزال فنی آنلاین، ابتدا به آدرس سامانه تخصصی کیوپیکت به آدرس qpket.com مراجعه فرمایید. سپس مثل تصویر شماره 1 روی دکمه “ورود/ثبت نام” کلیک نمایید.

 

 

سپس در فرم بنری باز شده مطابق شکل 2 روی قسمت “ثبت نام” کلیک کنید. پس از آن در فرم باز شده مشخصات خود را وارد کرده و ثبت نام را تکمیل نمایید.

 

 

پس از آن می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه کیوپیکت شوید. نام شما در بالا سمت چپ نمایش داده خواهد شد. سپس می توانید وارد بخش پیشخان شده و اطلاعات هویتی خود را تکمیل نمایید.

پس از ورود به سایت با کلیک بر روی “ثبت استعلام” (مرحله 3) مربوط به هر محصول، آن محصول به لیست استعلامات شما افزوده خواهد شد.

 

 

برای دریافت پیشنهاد فنی یک یا چند محصول کافی است آنها را به لیست استعلام خود افزوده و سپس بر روی قسمت “دریافت پیشنهاد فنی” کلیک کنید تا فایل مذکور دانلود شود (مرحله 4).

پیشنهاد فنی محصولات انتخابی در قالب یک فایل ورد مثل نمونه زیر در اختیار شما خواهد بود.

 

یک نمونه پروپوزال فنی
تصویر یک نمونه از پروپوزال فنی دریافتی از کیوپیکت
پست های اخیر
پیشنهاد میکنم بخوانید
دیدگاه
دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشترک گذاری