گالری

گالری

10 فروردین 1403

16:03

mag.qpket logo
Search
Generic filters

10 فروردین 1403

16:03

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
قیمت سیستم اطفای حریق اتوماتیک

عوامل موثر در قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک بخشی جدایی ناپذیر برای انتخاب زیرساخت حفاظت از حریق است. اطفا حریق یک اصطلاح رایج برای هر گروه از تجهیزاتی است که برای خاموش کردن آتش طراحی شده اند. بخش جدا نشدنی تمامی این تجهیزات و محصولات را می توان یک ماده خاموش کننده مانند آب، فوم یا ترکیبات شیمیایی دانست. این مقاله طیف وسیعی از کاربردها را در یک سیستم اطفا حریق و قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک را بررسی می‌ کند.

سیستم اطفای حریق خودکار چگونه کار می کند؟

یک سیستم اطفای حریق  اتوماتیک دارای قطعات داخلی برای تشخیص آتش سوزی در سریع ترین زمان ممکن خواهد بود. این اجزا ابتدا وجود شعله و دود را شناسایی می کنند. سپس سیستم سرکوب زنگ هشدار را به صدا در می آورد و با طی شدن این روند می توان آتش را قبل از اینکه فرصت گسترش پیدا کند؛ مهار کرد. یک سیستم اطفا حریق اتوماتیک همچنین شامل مجموعه ای از اجزا است که به طور فعال برای خاموش کردن شعله و دود به کار می روند.

تفاوت بین اسپرینکلر و سایر سیستم های اطفای حریق چیست؟

هر دو سیستم اطفای حریق و سیستم های اسپرینکلر می توانند آتش را کنترل یا خاموش کنند و هنگام تشخیص گرما یا دود فعال می شوند. با این حال، هر سیستم اطفای حریق لزوما از آب استفاده نمی کند زیرا آب می تواند در انواع خاصی از آتش سوزی ها بی اثر باشد. به عنوان مثال، تأسیساتی که از گاز یا نفت قابل احتراق استفاده می کنند، استفاده از آب به عنوان یک عامل مهار آتش سودی نخواهد داشت. به همین دلیل، استفاده از سیستم های اطفا حریق در محیط های صنعتی بیشتر از سیستم های آبپاش رایج است.

سیستم اطفای حریق خودکار

مزایای سیستم اتوماتیک

درست مانند یک سیستم اطفای حریق دستی، یک سیستم اطفا حریق اتوماتیک از اجزایی تشکیل شده است که گرما و دود را تشخیص می دهد. همچنین یک عامل خاموش کردن آتش را در خود جای داده است.

مزیت اصلی سیستم اطفا حریق اتوماتیک این است که نیاز به فعال سازی یا مداخله انسانی را از بین می برد. این موضوع نه تنها ایمنی ساکنان را افزایش می دهد، بلکه برای خاموش کردن آتش در مناطق دور افتاده یا کمتر در دسترس یک ساختمان یا مرکز صنعتی نیز ایده آل است.

علاوه بر این، سیستم‌ های اطفا حریق اتوماتیک یک سرمایه‌ گذاری ویژه برای صنایع و شرکت‌ های حاوی مواد قابل اشتعال یا کالاهای با ارزش است.

کاربری و موارد مصرف

سیستم های اطفا حریق باید در ساختمان هایی نصب شوند که ممکن است سیستم اسپرینکلر موثرترین روش حفاظت در برابر آتش نباشد. این موارد می‌ تواند شامل اتاق‌ هایی باشد که حاوی مقدار زیادی تجهیزات الکتریکی، دارایی‌ های غیرقابل تعویض یا اقلام فاسد شدنی هستند که می‌توانند در معرض آسیب آب باشند.

هنگام شناسایی بهترین گزینه بررسی قیمت سیستم اطفا حریق برای نیازهای خاص خود، بهتر است بدانید که هر دو سیستم حفاظت حریق دستی و اتومایتک در کنار هم برای خاموش کردن شعله ها کار می کنند. صرفا برای مدیریت ریسک، کاهش خطر آسیب ساختاری و همچنین محافظت از ساکنان در ساختمان های بزرگ سیستم اطفا حریق اتوماتیک پیشنهاد می شود.

قیمت سیستم اطفای حریق

قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی، پنج نوع اصلی سیستم اطفا حریق وجود دارد که همگی بر اساس فضای مربوط که نیاز به حفاظت دارند دارای خواص و مزایای منحصر به فردی هستند و قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک با نوع و برند آن سیستم ارتباط مستقیم دارد.

سیستم های اطفا حریق گازی

سیستم های اطفا حریق گازی شامل مایعات اطفاء حریق را که با نیتروژن تحت فشار قرار گرفته اس؛ می باشد. این مایعات حاوی یک عامل شیمیایی به نام FM200 است که به سرعت آزاد می شود تا بلافاصله شعله های آتش را فرو نشاند.

از آنجایی که این سیستم ها از آب استفاده نمی کنند، به ویژه برای اتاق هایی با مقادیر زیادی تجهیزات الکتریکی مانند تابلوهای برق یا اتاق سرور مفید هستند.

عامل گازی در ابتدا به صورت مایع متراکم شده و در سیلندرهای فشرده ذخیره می شود و حمل و نقل و ذخیره سازی این سیستم ها را آسان می کند.

سیستم اطفای حریق پودر

سیستم اطفای حریق پودر به طور خاص برای خاموش کردن آتش در آشپزخانه های صنعتی طراحی شده اند. این سیستم های اطفاء حریق با انتشار سریع یک عامل پودر شیمیایی به طور مستقیم در یک منطقه کوچک و موضعی کار می کنند.

این سیستم ها معمولاً در زیر سایبان اجاق ‌ها قرار می‌گیرند و توسط یک کلید دستی یا یک اتصال حرارتی فعال می‌ شوند (پیوندی که به سیم متصل می ‌شود که هنگام قرار گرفتن در معرض گرما می ‌شکند و دریچه آزادسازی کف را فعال می ‌کند).

سیستم اطفای حریق مه پاش

سیستم‌ های مه ‌آب یک راه ‌حل اطفاء حریق مناسب برای فضاهایی هستند که نمی‌ توانند در معرض مقادیر زیادی آب قرار گیرند. آن ها با تولید قطرات بسیار کوچکتر از سیستم های آبپاش معمولی کار می کنند.

این سیستم یک لایه بخار آب ایجاد می کند که اکسیژن آتش را از بین می برد و به سرعت دمای ناحیه آسیب دیده را کاهش می دهد. از آنجایی که آن ها از آب بسیار کمتری نسبت به آبپاش های سنتی استفاده می کنند، تا حدودی می توان آن ها را روش اطفاء حریق همگام با محیط زیست در نظر گرفت.

سیستم اطفای حریق فوم

یکی از بزرگترین چالش ها در اطفاء حریق، حفاظت موثر از مناطقی است که حاوی مایعات قابل اشتعال هستند. سیستم اطفای حریق فوم موثرترین وسیله برای کنترل گسترش آتش در این محیط ها هستند. به همین دلیل معمولاً در پالایشگاه ها، آشیانه های هواپیما و انبارهای صنعتی نصب می شوند. آتش سوزی در این نوع محیط ها می تواند سرعت فوق العاده ای داشته باشد. بنابراین، سیستم های سیل فوم برای کاربرد سریع و گسترده مواد سرکوب کننده آتش طراحی شده اند.

سیستم اطفای حریق خودکار

سیستم های اطفا حریق فوم از مخلوط کف و آب برای کنترل سریع مایعات قابل اشتعال و خنک کردن سطح سطح استفاده می کنند. قوام فوم باعث می شود که یک پتوی ضخیم فوم روی آتش قرار بگیرد و اکسیژن را از بین ببرد، از انتشار گازهای قابل اشتعال جلوگیری کند و به طور موثر شعله را خاموش کند. از این نظر، آن ها بی شباهت به کپسول های آتش نشانی معمولی نیستند.

یکی از عواملی که بر قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک تاثیر می گذارد نوع آن است که در بالا به آن اشاره کردیم.

کدام صنایع معمولا از سیستم های اطفا حریق خودکار استفاده می کنند؟

در حالی که همه صنایع از سیستم اطفا حریق خودکار و دستی برای ایمن تر شدن محیط خود و کاهش آسیب اموال استفاده می کنند، بخش های خاصی دارای الزامات خاصی هستند که استفاده از یک سیستم اطفا حریق کاملاً سازگار را در اولویت قرار می دهد.

بخش های صنعتی و تولیدی:

در این مقاله به وجود مواد بسیار قابل اشتعال در محیط های صنعتی اشاره شده است، اما شایان ذکر است که کارخانه های صنعتی و تولیدی نیز حاوی مقادیر زیادی مواد خام هستند. بنابراین، یکی از بزرگترین خطرات آتش سوزی (به استثنای ایمنی شخصی) اختلال بالقوه در زنجیره تامین مثلث آتش است که سیستم اطفا حریق خودکار را به یک سرمایه گذاری حیاتی تبدیل می کند.

انبارداری:

امکانات ذخیره سازی معمولاً از فضای موجود بهترین استفاده را می کند، مشروط بر اینکه با مقررات ایمنی و بهداشت محیط کار مطابقت داشته باشد. یک سیستم اطفاء حریق به طور موثر خطر وجود مقادیر زیادی از کالاهای بالقوه قابل اشتعال را در نزدیکی یکدیگر مدیریت می کند و میزان پوشش مورد نیاز برای محافظت از یک فضای تجاری بزرگ را فراهم می کند.

مراکز داده و اتاق‌ های سرور:

پس از مشکلات منبع تغذیه، آتش‌ سوزی دومین علت شایع قطعی مرکز داده است. آن ها همچنین دارای میانگین زمان توقف آتش بیش از 24 ساعت هستند، و برای بسیاری از مشاغل و سازمان هایی که برای فعالیت های خود به مراکز داده متکی هستند، این تأثیر می تواند فاجعه بار باشد.

مراکز داده و اتاق های سرور نیز حاوی مقدار زیادی تجهیزات الکترونیکی هستند که به تغییرات دما بسیار حساس هستند. به هر دوی این دلایل، یک سیستم اطفا حریق اتوماتیک یک سرمایه گذاری ضروری است.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد هدف، عملکرد و الزامات یک سیستم اطفاء حریق به یک رفرنس معتبر دست پیدا کنید.

آیا علاقه مند به اطلاعات بیشتر در مورد نحوه عملکرد سیستم های اطفا حریق هستید؟ اگر چنین است، نگاهی به مقاله اخیر بیندازید که در آن عملکرد و انواع سیستم اعلام حریق سقفی را توضیح داده ایم.

از کجا بهترین قیمت سیستم اطفا حریق خودکار را پیدا کنیم؟

سامانه تخصصی کیوپیکت این امکان را برای متخصصان برجسته در حوزه ایمنی به وجود آورده است که فارغ از محدودیت زمان و به دور از ترافیک شهری، به صورت آنلاین استعلام قیمت گرفته و بتوانند مناسب ترین قیمت سیستم اطفا حریق اتوماتیک را انتخاب کنند.

همچنین این سامانه با حذف واسطه ها توانسته بستری امن را برای ارتباط مستقیم خریدار و تولید کننده یا تامین کننده فراهم آورده و آن ها را از تماس های تلفنی برای استعلام قیمت و یا مراجعه حضوری به بازار، معاف کرده است.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناس ما در کیوپیکت در ارتباط باشید و به عنوان تامین کننده یا خریدار از سامانه کیوپیکت استفاده کنید.

پست های اخیر
پیشنهاد میکنم بخوانید
دیدگاه
دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشترک گذاری