گالری

گالری

10 فروردین 1403

15:45

mag.qpket logo
Search
Generic filters

10 فروردین 1403

15:45

Search
Generic filters
دسته بندی مطالب
پست های اخیر
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
خرید دتکتور گاز و نکات مهمی که باید بدانید!

خرید دتکتور گاز و نکات مهمی که باید بدانید!

اشتراک گذاری

فهرست مطالب

دتکتورهای گازی یکی از اجزای اصلی سیستم های اعلام حریق است که علاوه بر تشخیص گازهای قابل اشتعال، برای رصد گازهای سمی و همچنین اکسیژن مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه این تجهیزات دارای مشخصات فنی و کاربری تخصصی هستند در خرید دتکتور گاز باید نکاتی را در نظر داشت که در این مطلب از وبلاگ سامانه تخصصی کیوپیکت به بررسی آنها می پردازیم. قبلا در مورد اینکه دتکتور گازی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ صحبت کردیم. همچنین به بررسی یکی از برندهای معروف یعنی دتکتور گاز هانیول و انواع آن پرداختیم. بنابراین، در این نوشته به نکات مهمی که در انتخاب و خرید دتکتور گازی باید در نظر گرفت، تمرکز خواهیم داشت.

دتکتورهای گاز ابزارهای فوق العاده مفیدی هستند که می توانند انواع مختلفی از گازها را شناسایی کرده و از حوادث جدی ناشی از نشت گاز جلوگیری کنند.

برخی از آشکارسازهای گاز قادر هستند علاوه بر شناسایی گاز می توانند فرآیندها یا تجهیزات خاصی را برای ایمن ‌تر کردن محیط متوقف یا خاموش کنند، در حالی که برخی دیگر می ‌توانند زنگ خطر را برای هشدار به افراد در منطقه نشت گاز به صدا درآورند تا فرصت خروج و رسیدن به محل امن را داشته باشند.

 

ملاحظات کلی در خرید دتکتور گاز

انواع مختلفی از آشکارسازهای گاز با ویژگی‌ها و عملکردهای گسترده وجود دارد که واقعاً یک دارایی برای هر محل کار یا خانه است. همه گازها از طریق بو قابل تشخیص نیستند و بنابراین این محصولات واقعاً می توانند تفاوت ایجاد کنند!

ملاحظات کلی در خرید دتکتور گازی
طیف وسیعی از تجهیزات تشخیص گاز وجود دارد و ممکن است بسیاری از موارد در ظاهر یکسان به نظر برسند.

 

قبل از بررسی و استعلام قیمت دتکتور گازی، درک مشخصات اولیه محصول و ویژگی های فنی آن برای تعیین اینکه کدام یک برای محیط شغلی یا زندگی شما مناسب هستند، ضروری است. با بسیاری از گزینه های موجود، تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید دتکتور گاز مناسب برای محل کار شما می تواند چالش برانگیز باشد.

طیف وسیعی از تجهیزات تشخیص گاز وجود دارد و ممکن است بسیاری از موارد در ظاهر یکسان به نظر برسند. اما اگر نگاه دقیق ‌تری بیندازیم، هر دستگاه دارای عملکردها و ویژگی ‌های فنی کاملاً مشخصی است که مزایای خاصی را ارائه می‌کند. به همین دلیل، باید قبل از انتخاب آشکارساز گازی که مناسب شماست، نیازهای خود را با توجه به ارزیابی خطر، مشخص کنید.

 

خطرات گاز را ارزیابی کنید

اولین قدم این است که خطرات ناشی از نشت گاز را شناسایی و مشخص نمایید. همه شرکت ها طبق قانون موظف به انجام ارزیابی ریسک برای شناسایی هر گونه خطر احتمالی هستند. این خطرات شامل خطرات مربوط به نشت گاز نیز می شود.

گاز (Gas) دسته ‌ای از مولکول‌ ها است که به ‌طور تصادفی و بی ‌نظم حرکت می‌ کنند و با توجه به پارامترهای محیطی چون دما، فشار و جریان باد در اطراف پخش می شوند. بارزترین مثال، هوای اطراف ما است که از مولکول های مختلف گاز تشکیل گردیده است. در حالت عادی، گازهای موجود در هوا خطری ایجاد نمی کنند اما کاهش یا افزایش شدید برخی از آنها مثل اکسیژن یا افزایش غیرعادی برخی مثل مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و هیدروژن می تواند خطراتی برای سلامت انسان در پی داشته باشد.

 

انواع خطرات ناشی از گازها

خطرات ناشی از گازها به طور کلی به 3 دسته طبقه بندی می شوند:

    1. خطر آتش سوزی یا انفجار مانند وجود گازهای قابل اشتعال (متان، بوتان، پروپان و غیره)
    2. خطر مسمومیت و اختلالات تنفسی و هشیاری مانند نشت یک یا چند گاز سمی (مونوکسید کربن، سولفید هیدروژن، دی اکسید کربن، کلر و غیره)
    3. خطر فقدان (آنوکسی) یا افزایش اکسیژن ( هایپراکسی یا هیپوکسی) مانند اکسیژن رسانی ناکافی یا بیش از حد (اکسیژن می تواند توسط گاز دیگری مصرف شود یا جابجا شود).

    با شناسایی خطرات فوق یعنی گازهای عامل خفگی، سمی و قابل اشتعال در محیط اولین گام مهم جهت انتخاب یا خرید دتکتور گاز برداشته می شود.

    متخصصان ما در سامانه تخصصی کیوپیکت، به عنوان اولین بستر آنلاین خرید و فروش تجهیزات ایمنی، اعلام و اطفای حریق، آماده ارائه مشاوره رایگان جهت ارزیابی خطر محیط کاری و صنعتی برای انتخاب و خرید دتکتور گاز مناسب به شما هستند.

     

    دتکتور گاز سمی
    دتکتور گاز سمی

     

    تعیین گازهای هدف و منشاء آنها

    یک دتکتور تشخیص گاز کاملاً سازگار باید بتواند وجود یک گاز خاص را تشخیص دهد و قبل از رسیدن به سطوح غلظت خطرناک، یک هشدار ایجاد کند.

    مهم است که به یاد داشته باشید که کاربر نهایی مسئول شناسایی تمام خطرات بالقوه است. و همان طور که گفتیم ارزیابی ریسک، اقدامی اساسی برای تعیین گازهایی که باید شناسایی شوند، است.

     

    وقتی اطلاعات ارزیابی خطر به دست آمد باید مراحل زیر طی شود:

    مرحله 1

    نوع گازهایی که خطرات مورد نظر (اشتعال، انفجار، مسمومیت، خفگی و …) را ایجاد می کنند شناسایی کنید تا بتوانید نوع حسگرها (سنسورها) را تعیین نمایید.

    مرحله 2

    سطوح غلظت نسبی را که می تواند خطرناک باشد، تعیین کنید تا نقاط تنظیم هشدار، موقعیت سنسور برای سیستم های تشخیص گاز ثابت و غیره را تعیین کنید.

    مرحله 3

    در خرید دتکتور گاز، شناسایی منابع احتمالی نشت گاز به منظور تعیین تعداد و محل دتکتورهای گاز مورد نیاز برای یک سیستم تشخیص گاز ثابت ضروری است. از طرفی در صورت ناشناخته بودن منابع نشتی، بهتر است از دتکتورهای گاز پرتابل حمل استفاده کنید.

     

    شناسایی منابع نشت گاز
    شناسایی منابع نشت گاز

    منابع متداول انتشار گاز عبارتند از:

        • انتشارات طبیعی مانند متان و سولفید هیدروژن از تجزیه زباله

        • نشتی از لوله های تامین یا مخزن یا لوله های ذخیره گاز طبیعی

        • گازهای تولیدی هنگام سوختن سوخت، مانند مونوکسید کربن از لوله های اگزوز و لوله های تخلیه دیگ بخار

        • گازهای تولیدی توسط فرآیند احتراق مانند حلال ها در صنعت چاپ و پوشش

        • انتشار گازهای گلخانه ای از کارخانه های تولیدی مانند انتشار آمونیاک از یک کارخانه تبرید یا نیتروژن از یک کارخانه تولید نیتروژن

      هدف اصلی از خرید دتکتور گازی و نصب آن را مشخص کنید

      مرحله دوم هنگام تهیه تجهیزات تشخیص گاز شامل شناسایی هدف است. هنگامی که هدف خود را مشخص کردید، سپس ایده واضح تری از بهترین راه حل خواهید داشت. دلایل مختلفی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، از جمله نیاز به:

          • دریافت گزارش های مدیریتی برای یک مدیر سایت صنعتی (اعلان ها از طریق هشدارهای راه دور یا خارج از سایت، داده های مربوط به رویداد و غیره)

          • از جنبه حقوقی مطابق مقررات باشد.

          • رعایت شرایط خاص که توسط بیمه گذاران وضع گردیده است.

        هدف اصلی شما هر چه باشد، به یاد داشته باشید که یک راه حل تشخیص گاز برای محافظت از زندگی انسان وجود دارد. تعیین دلیل شما – خواه قانونی باشد، برای بیمه‌گران یا مدیران سایت – به شما این امکان را می‌دهد که تصمیم بگیرید به کدام نوع دتکتور گاز نیاز دارید، و کدام عملکردها و ویژگی ‌ها بیشتر با هدف شما مطابقت دارند.

        به طور مثال، شما برای محیط های مسکونی یا تجاری لازم نیست از دتکتورهای گاز صنعتی که معمولا ضد انفجار هستند، استفاده کنید. در این موارد دتکتورهای تشخیص حریق معمولی مثل دتکتور گاز آدرس پذیر یا دتکتور گاز متعارفی کفایت می کند.

        در برخی صنایع مثل نفت و گاز و پتروشیمی و پالایشگاه ها، که سیستم های پایش گاز و آتش یا F&G System به کار می روند،  استفاده از تجهیزات ضد انفجار اعلام حریق مثل دتکتور گاز ضد انفجار ضروری است.

        از طرف دیگر در برخی شرایط لازم است که پرسنل ابزاری برای سنجش برخی گازها به همراه داشته باشند. در این صورت، انتخاب و خرید دتکتور گاز قابل حمل یا پرتابل، بهترین گزینه خواهد بود.

         

        سوالات مهمی که باید از خود بپرسید

        در مرحله بعد، برای انتخاب و خرید دتکتور گاز مناسب، باید سوالات درستی را از خود بپرسید، سوالاتی مثل موارد زیر:

            • کاربرد: در نظر بگیرید که از آشکارساز گاز برای چه منظوری استفاده خواهید کرد، آیا احساس امنیت در خانه خود دارید یا برای محل کار؟ اگر کار سیار می کنید، به احتمال زیاد از یک دتکتور گاز قابل حمل استفاده خواهید کرد! اگر به دنبال استفاده از آن در خانه هستید، به احتمال زیاد از یک آشکارساز گاز ثابت استفاده می کنید. همچنین در شرایط صنعتی پرخطر احتمالا نیاز به دتکتورهای گاز ضد انفجار خواهید داشت.

            • تشخیص گاز: می خواهید دتکتور گاز شما بتواند چه گازی را تشخیص دهد؟ برخی از دتکتورها قادر به تشخیص چندین گاز هستند در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند. اگر به محصولی نیاز دارید که بتواند گاز خاصی را تشخیص دهد، مطمئن شوید که محصولی که می‌ خرید قادر به تشخیص آن است.

            • مکان و شرایط محیطی کاربری: دتکتور گاز در چه مکان ها و شرایط محیطی استفاده خواهد شد؟

            • سهولت کاربری، سرویس و نگداری: استفاده از آنها برای اپراتورها و کارکنانی که سرویس های معمولی را انجام می دهند چقدر باید ساده باشند؟

          پاسخ شما به این سؤالات تأثیر مستقیمی بر راه حل پیشنهادی و هزینه های مربوط به قیمت خرید دتکتور گازی و نگهداری آن خواهد داشت.

           

          انواع دتکتورهای گاز هانیول
          انواع دتکتورهای گاز هانیول

          اهمیت تعیین نوع سنسورها و لوازم فنی برای خرید دتکتور گازی

          بسیاری از تولیدکنندگان دتکتورهای گازی از سنسورهای تولیدی توسط شرکت خود استفاده می کنند، بنابراین بسیار مهم است که بدانیم آیا این سنسورها مطابق با مشخصات مورد نیاز شما عمل می کنند یا خیر. سنسورهای موجود از پیکربندی استاندارد چهار گاز – مونوکسید کربن، سولفید هیدروژن، اکسیژن و گازهای قابل احتراق تا سنسورهای خاص ‌تر مانند کلر و آمونیاک را شامل می ‌شود. برخی ویژگی های فنی سنسورها در تعیین نوع سنسور (Sensor Type) اهمیت اساسی دارد.

           

          زمان پاسخ دهی سنسور دتکتور گاز

          زمان پاسخ دهی در ثانیه (Response Time Secs) که اغلب به عنوان زمان (T90) نامیده می شود، به طراحی سنسور و سطوح آستانه تعیین گردیده توسط سازنده بستگی دارد. اینها می توانند متفاوت باشند، بنابراین توصیه می شود مشخصات و ویژگی‌ های فنی دستگاه را بررسی کنید. مشخصات فنی انواع دتکتورهای گاز در سامانه تخصصی کیوپیکت به سادگی قابل بررسی و مقایسه است.

          هنگامی که با ایمنی کارگران سروکار دارید، ثانیه ها به حساب می آیند. شرایط کاری، قرار گرفتن در معرض خطر، دما و بسیاری از عوامل دیگر بر عملکرد موثر بوده و عوامل مهمی در خرید دتکتور گاز به حساب می آیند.

           

          میزان هوشمندی حسگرها

          تعیین کنید که سنسورهای دتکتور گاز شما چقدر باید “هوشمند” (Intelligent) باشند. برخی از سنسورهای آنالوگ قدیمی آزمایش گردیده و قابل اعتماد هستند، اما سنسورهای جدیدتر دیجیتالی نیز وجود دارند که اصلاحات محیطی را در زمان واقعی انجام می دهند، قابلیت plug-and-play را ارائه می دهند و هشدار پایان عمر را ارائه می دهند. مورد دوم به ویژه در به حداقل رساندن زمان خرابی و جایگزینی موجودی مفید است.

           

          اهمیت باتری در دتکتورهای قابل حمل

          برای دتکتورهای گاز قابل حمل، عملکرد به شدت به باتری آنها بستگی دارد. برای تعیین مشخصات عملکرد، سازندگان اغلب از باتری های قلیایی یکبار مصرف کاملا شارژ گردیده با بالاترین کیفیت استفاده می کنند. همیشه باید به دفترچه راهنمای باتری های مذکور مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دستگاه های شما بهینه کار می کنند.

           

          نوع دتکتور گاز از نظر پمپ دار یا غیرپمپ دار بودن

          دتکتورهای گاز با پمپ نمونه هایی را از جو بیرون می کشند و نشان می دهند که آیا محیط شما ایمن است یا خیر. اما دتکتورهای گاز پمپ دار سنگین ‌تر و حجیم ‌تر از آشکارسازهای گاز غیرپمپ‌ دار (انتشاری) هستند و برای رفع گرفتگی پمپ نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند.

          در انتخاب و خرید دتکتور گاز باید توجه داشت که در فضاهای بسته که باید سطوح خطر گاز را قبل از ورود بررسی کنید یا باید خطرات را در مکان ‌های غیرقابل دسترسی بررسی کنید، دتکتور گاز پمپ دار ایده ‌آل خواهد بود. با این حال، برای کاربردهای معمولی تشخیص گاز که نیازی به نمونه‌ برداری از هوا قبل از ورود نیست، می‌توانید آشکارسازهای گاز غیرپمپ ‌دار را انتخاب کنید.

          خرید دتکتور گازی مکشی
          یک نمونه از دتکتور گاز پمپ دار نمونه بردار از گاز

          در واقع، برخی از دتکتورهای گاز را می توان برای عملکرد در حالت پمپی یا در حالت انتشار انتخاب کرد. متخصصان ما در کیوپیکت می توانند در تعیین اینکه چه نوع محصولی برای شرایط خاص شما مناسب تر است، شما را راهنمایی نمایند.

           

          سنسورها در دتکتورهای گاز فیکس

          در خرید دتکتور گازی باید در نظر داشت که برای آشکارسازهای گاز ثابت، گزینه‌ های حسگر محدودتر هستند و معیارها بیشتر حول کاربرد و رابط متمرکز هستند. به عنوان مثال، آیا ما به یک صفحه نمایش محلی نیاز داریم، چه ولتاژ تغذیه موجود است، آیا دستگاه در منطقه خطر انفجار واقع شده است. برای برخی از کاربردهای گاز ثابت برد پایین، یک ملاحظه مهم این است که آیا یک دتکتور گاز پمپی یا انتشاری را انتخاب کنید.

          تصور عمومی این است که دتکتورهای گاز با پمپ بسیار بهتر هستند و آنهایی که پمپ ندارند کندتر هستند و خطرات را به دقت تشخیص نمی دهند. این استدلال همیشه درست نیست. هر دو نوع کاربردهای خود را در محیط های کاری مختلف دارند و برای هر دو دتکتور گاز، حسگرها تنها زمانی گاز را تشخیص می دهند که مستقیماً با آن تماس داشته باشند.

           

          در خرید دتکتور گازی شرایط محیطی را در نظر بگیرید

          دتکتورهای  گاز دارای حسگرهایی هستند که به شرایط محیطی حساس هستند. شرایط محیطی ممکن است بر عملکرد، دقت و قابلیت اطمینان آنها تأثیراتی داشته باشد. بنابراین دما، رطوبت نسبی و سطح فشار مشاهده شده در محل همگی تأثیر مستقیمی بر در انتخاب و خرید دتکتور گاز دارند.

          عوامل دیگری مانند تغییرات بالقوه ناشی از خود فرآیند تولید، نوسانات بسته به زمان روز (روز یا شب) یا تغییرات فصلی نیز می‌توانند در انتخاب مناسب ترین دتکتور گاز مهم باشند.

          در زمینه شرایط محیطی چند نکته را باید در نظر داشت:

          نکته 1

          تصمیم گیری در مورد استفاده از تجهیزات در داخل یا خارج بسیار مهم است، زیرا این امر تأثیر زیادی در انتخاب درجه حفاظت برای مسکن دارد:

              • اگر در بیرون قرار گیرد، دتکتور در معرض باد، باران یا عوامل مشابه قرار می گیرد. پس باید دارای بدنه مقاوم و حفاظت داخلی (Ingress Protection) بالایی باشد تا بتواند در برابر اثرات خورنده این نوع محیط ها مقاومت کند.

              • در صورت استفاده از دتکتور گاز در داخل، محفظه کمتر محکم، کافی است، اما درجه و نوع قرار گرفتن در معرض آب (تمیز کردن جت آب) یا گرد و غبار (کثیفی) باید تعریف شود.

            نکته 2

            تعیین کنید که آیا شرایط آب و هوایی دیگری وجود دارد که احتمالاً بر انتخاب و خرید دتکتور گاز تأثیرگذار باشد. در این زمینه، دو مثال را بررسی می کنیم:

            مثال اول: سولفید هیدروژن دارای خاصیت خورندگی است و سایر اجزای جوی ممکن است تأثیر مخربی بر قابلیت اطمینان دتکتورهای گاز داشته باشند.

            مثال دوم: مواد مبتنی بر سیلیکون دارای خواص بازدارندگی در فناوری های تشخیصی هستند که از حسگرهای مهره کاتالیزوری استفاده می کنند.

            نکته 3

            سطح ایمنی مورد نیاز برای دتکتورهای گاز ضد انفجار برای مناطق خطرناک خاص را تعریف کنید. بسته به منطقه، باید دستگاهی با گواهینامه ATEX کافی تهیه کنید (مثل: Area O: Ex 1G، Area 1: Ex 2G، Area 2: Ex 3G، و غیره).

             

            پارامترهای عملکرد دتکتور گاز را مشخص کنید

            برای خرید دتکتور گاز، تعیین اینکه تجهیزات شما به چه عملکردهایی نیاز دارند، اتخاذ یک رویکرد کلی ضروری است. محصولات بسیار متفاوت هستند، و هرچه عملکردهای بیشتری وجود داشته باشد، به طور اجتناب ناپذیری هزینه بالاتری خواهد داشت.

            پارامترهای عملکرد در خرید دتکتور گاز
            برای خرید دتکتور گاز، تعیین اینکه تجهیزات شما به چه عملکردهایی نیاز دارند، اتخاذ یک رویکرد کلی ضروری است.

            در اینجا چند نمونه از پارامترهای موثر دتکتورهای گاز ارائه شده است که مزایای بیشتری را برای کاربران ارائه می دهد، به این معنی که یک محصول در یک مورد خاص مناسب تر از محصول دیگر خواهد بود:

              • نمایش واحدهای اندازه گیری محلی

              • وجود رابط کاربری محلی

              • سازگاری نرم افزار

              • تعداد رله و خروجی مورد نیاز

              • امکان اتصال سنسورهای از راه دور

              • تشخیص یکپارچه

              • کارتریج های قابل تعویض داغ

              • امکان قفل یا برچسب گذاری رویه ها در پاسخ به رویدادها

             

            اهمیت سهولت کاربری، تعمیر و نگهداری در انتخاب و خرید دتکتور گازی

            خطرات زیاد است و هدف صرفاً به دست آوردن تجهیزات تشخیص گاز به منظور اطمینان از انطباق با قانون یا استاندارد یا برای اهداف بیمه نیست. هدف نهایی محافظت از اپراتورها است: یک دتکتور گاز که کار با آن ساده است، احتمالاً بیشتر توسط اپراتورها استفاده می شود.

            خرابی تجهیزات تشخیصی می تواند باعث کاهش و اخلال در تولید شود. به همین باید نسبت به خرید دتکتور گازی اقدام کنید که امکان تعویض سریع، ساده و ایمن سنسورها را ارائه می دهند.

            انتخاب فناوری تشخیص گاز یکی دیگر از عوامل مهم است، زیرا بر تعمیر و نگهداری تأثیر می گذارد، به عنوان مثال در مورد انتخاب یک سنسور برای اندازه گیری خطر انفجار شرایط زیر وجود دارد:

              • سنسورهای مهره کاتالیزوری: در شرایط خرابی به طور ایمن کار نمی کنند و به کارهای تعمیر و نگهداری بسیار مکرر نیاز دارند

              • مادون قرمز: تعداد کارهای تعمیر و نگهداری معمول را کاهش می دهد اما خرید آن گران تر است.

            اندازه دستگاه و قابلیت حمل

            هنگامی که دتکتورهای گاز فیکس را در نظر داشته باشیم، به راحتی می توان از اندازه آنها چشم پوشی کرد. بنابراین با اینکه اندازه، وزن و سهولت حمل در هنگام انتخاب دتکتورهای گاز ثابت

            دتکتور گازی قابل حمل
            دتکتور گازی قابل حمل باید سبک و جمع و جور باشد.

            چندان نگران کننده نباشد، اما برای خرید دتکتورهای گاز قابل حمل بسیار مهم است. وقتی برای ایمنی کارمندان خود دتکتورهای گاز پرتابل تهیه کرده اید، اما به دلیل دشواری حمل از آنها استفاده نمی کنند، می تواند عواقب شدیدی داشته باشد.

            دتکتورهای گاز قابل حمل باید جمع‌ و جور و سبک باشند. فناوری تشخیص گاز در سال های اخیر پیشرفت زیادی کرده است. امروز شما می توانید طیف گسترده ای از انواع دتکتور گاز قابل را در سامانه کیوپیکت حمل پیدا کنید.

            در رابطه با انتخاب و خرید دتکتور گاز ثابت، سبک وزن بودن آنها برای نصب یا زمانی که آنها بر روی یک سکوی شناور نصب می شوند بسیار مهم است.

             

            اهمیت دسترسی به داده ها و اطلاعات مهم در انتخاب و خرید دتکتور گاز

            داده‌های دتکتورهای گاز معمولاً در تحقیقات پس از حادثه برای تعیین علت و نگهداری سوابق انطباق، استفاده می‌شوند. با این حال، این داده ها همچنین نشان دهنده یک فرصت بزرگ برای موارد زیر است:

              • بهره برداری از این داده ها می تواند افسران ایمنی و بهداشتکاران صنعتی را قادر سازد تا از عملکرد بهینه برنامه تشخیص گاز اطمینان حاصل کنند و ایمنی کارکنان را در محل کار افزایش دهند.

              • با استفاده از دتکتورهای فعال داده، می‌توانید اطلاعات قبلی و داده‌های فعلی را جهت موارد زیر بررسی کنید:
                  • رفتار کارگران و قرار گرفتن آنها در معرض خطر را دنبال کنید.

                  • تعمیر و نگهداری تجهیزات را کارآمدتر برنامه ریزی کنید.

                  • خطر خطای انسانی را کاهش دهید.

                  • از انطباق اطمینان حاصل کنید.

                  • قرار گرفتن در معرض خطر را در زمان واقعی مدیریت کنید.

                  • راه اندازی پروتکل های ایمنی

                  • روندها را برای برنامه ریزی بهتر شناسایی کنید.

                  • کاهش حوادث

            دتکتور گاز خانگی

            ملاحظات نصب در خرید دتکتور گازی

            این که تصمیم بگیرید کدام دتکتور گاز را بخرید یک چیز است، برنامه ریزی برای تجهیز یک سایت کامل یک چیز دیگر است. هنگام نصب دتکتورهای گاز ثابت در محل باید چندین ملاحظه را در نظر گرفت. شما نیاز خواهید داشت:

              • مطمئن شوید که دتکتورهای گاز کافی برای پوشش حداکثری دارید.

              • دتکتورها را برای شناسایی خطرات و هشدار مؤثر به کارگران قرار دهید.

              • شرایط محیطی را در نظر بگیرید.

              • از نصب در مکان هایی با دماهای شدید، رطوبت بالا یا غلظت بالای آلاینده های موجود در هوا خودداری کنید.

              • برای درک مسیر فرار گاز نشتی، جریان هوا را در نظر بگیرید.

              • بسته به کاربرد، ممکن است نیاز به نصب دتکتورهای گاز برای تشخیص نقطه یا پوشش محیطی از یک سایت برای تشخیص نشتی داشته باشید.

              • اطمینان حاصل کنید که محل نصل دتکتورها برای تعمیر و نگهداری قابل دسترسی باشند.

              • دتکتورهای گاز را بر اساس چگالی گازهای هدف انتخاب کنید.

            هزینه تعمیر و نگهداری

            تصمیمات خرید اغلب تحت تأثیر هزینه اولیه خرید دتکتورها قرار می گیرد. با این حال، در نظر گرفتن دوام، سهولت استفاده، ایمنی، قابلیت اطمینان محصول، نصب، کالیبراسیون و تعمیر و نگهداری و در نظر گرفتن هزینه کل مالکیتTotal Cost of Ownership  (TCO) ضروری است.

            هر سازنده دتکتور گاز برنامه ای را برای تعمیر و نگهداری، جایگزینی سنسور و کالیبراسیون توصیه می کند تا تجهیزات به خوبی کار کنند. در برخی موارد، ممکن است نیاز داشته باشید که شخص ثالثی را برای تعمیر و نگهداری منظم و حفظ یک گزارش کالیبراسیون برای اهداف ممیزی درگیر کنید.

            در خرید دتکتور گاز باید توجه داشت که به دلیل قرار گرفتن مکرر در معرض گازها، دقت سنسور شروع به تغییر می کند. به همین دلیل برای جبران این اثر به کالیبراسیون منظم نیاز دارند. سنسورها همچنین طول عمر محدودی دارند، بنابراین باید هزینه های تعویض سنسور را در نظر بگیرید. برخی از سنسورها ممکن است طول عمر کمتری نسبت به سایرین داشته باشند، و در حالی که ممکن است همچنان فراتر از طول عمر توصیه شده خود عمل کنند، عملکرد آنها به مرور زمان کاهش می یابد.

            دتکور گاز اسپکترکس
            دتکتور گاز خطی ضد انفجار اسپکترکس

            گارانتی و پشتیبانی قوی سازنده دتکتور گاز، برخی نشانه های یک محصول با کیفیت است. بنابراین، هنگام محاسبه TCO خود، خدمات پس از فروش ارائه شده توسط تامین کننده را در نظر بگیرید و تصمیم خرید خود را صرفاً بر اساس هزینه اولیه قرار ندهید.

             

            در نظر گرفتن برندها در خرید دتکتور گاز

            بسیاری از برندهای درخشان آشکارساز گاز برای انتخاب وجود دارد، همه محصولات منحصر به فرد را با طیف وسیعی از ویژگی ها و عملکردهای با کیفیت بالا ارائه می دهند!

            برخی از سازنده ها و برندهای برتر دتکتورهای گاز عبارتند از:

             

            سهولت انتخاب و خرید با کمترین قیمت دتکتور گاز در سامانه تخصصی کیوپیکت

            در این مطلب از وبلاگ سامانه تخصصی کیوپیکت لیست جامعی از نکات مهم برای خرید دتکتور گاز را ارائه کردیم.

            انطباق و ایمنی گلوگاه و محور اصلی هر برنامه تشخیص گاز است، زیرا مسئله زندگی و جان افراد در میان است. متخصصان ما در سامانه تخصصی کیوپیکت آماده هستند در انتخاب و خرید دتکتور گاز از بین طیف گسترده ای از دتکتورهای گاز معروف، موثر و متصل، بهترین و مناسب ترین را برای شما پیشنهاد نمایند.

            پس، قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب و خرید دتکتور گاز با لحاظ نکات فوق، برای دریافت ویژگی های فنی، مقایسه کالا، استعلام قیمت و خرید بی واسطه از تامین کنندگان و نمایندگان فروش معتبرترین برندهای دتکتورهای گاز در سامانه تخصصی کیوپیکت ثبت نام کنید و درخواست خود را ارسال نمایید.

            همچنین جهت دریافت مشاوره رایگان درباره ویژگی های فنی، نصب، تعمیر و نگهداری، پشتیبانی و هر سوال دیگر در مورد خرید دتکتور گاز، با متخصصان ما در سامانه تخصصی کیوپیکت تماس حاصل فرمایید.

            پست های اخیر
            پیشنهاد میکنم بخوانید
            دیدگاه
            دیدگاه
            دیدگاهتان را بنویسید

            نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

            اشترک گذاری